Пошук

ДО ПЕДАГОГІЧНОГО ОЛІМПУ

Студентське життя наповнене різними подіями, цікавими зустрічами, конкурсами і змаганнями, які відкривають світ у яскравих барвах, сповнюють енергією, дарують незабутні враження. Навчитись долати труднощі, з численних ситуацій виносити позитивний досвід й оптимістично рухатись вперед, до перемог, – завдання нелегке, але цілком реалістичне. В його реалізації студенти КОГПА мають відчутну підтримку з боку педагогічного колективу. Всіляко сприяючи гармонійному розвитку студентів, Викладачі постійно заохочують їх до участі в різних заходах, дотичних до сфери навчання, наукової діяльності, дозвілля. Зокрема, в напрямі формування професійно компетентної, творчої, соціально спрямованої особистості майбутнього педагога хорошою традицією стало проведення щорічних олімпіад із педагогіки та психології.

Підтвердженням цьому став І етап Всеукраїнської студентської олімпіади із психології. До участі в заході запрошувались студенти І-го курсу всіх спеціальностей. Виявили бажання спробувати свої сили у розв’язанні поставлених завдань 20 першокурсників, серед яких – Максим Стрелецький, Аліна Сиротюк, Емма Омельчук (11-А); Людмила Мороз, Наталія Прозапас, Галина Срібна (11-ДПК); Богдана Дячук (11-М); Марта Собчук, Ліля Солодуха (11-Н); Анна Шевчук, Віталій Свінтозельський (11-Р); Марія Мокоїда, Наталія Тимчук, Софія Шилюк (11-СП); Назарій Повар (11-ТО); Ольга Мовшук, Марія Хороша (11-У); Олена Левкова, Олександр Охманюк, Сергій Точинський (11-Ф).

Перед учасниками олімпіади із психології були поставлені завдання, що дозволили виявити рівень теоретичної підготовки (комп’ютерні тести), глибину мислення і точність думки (пояснення вислову вченого), власне бачення шляхів розв’язання практично-психологічної проблеми (твір-есе). Набравши певну кількість із 40 можливих балів при виконанні тестових завдань, студенти повинні були поміркувати над актуальними і в наш час словами Альфреда Адлера, який зазначив: «Маючи конкретну ціль або намір, людина відчуває себе здатною побороти будь-які проблеми, тому що в ній живе її майбутній успіх. Без відчуття цілі діяльність індивіда не мала б ніякого значення». Відрадно, що юнакам та дівчатам імпонував вислів видатного психолога, пояснюючи який, вони опирались на власний досвід, ескізно змальовували свої плани на близьку та віддалену перспективу. За виконання цього завдання студенти мали змогу отримати 20 балів і ще 40 балів – при написанні твору-есе «Роль педагога нової доби у перебудові суспільної свідомості в руслі процесів гуманізації та демократизації».

Аналіз студентських робіт показав, наскільки глибоко вони усвідомлюють важливість збереження психічного здоров’я суспільства заради майбутнього нації, чи пов’язують свій професійний вибір із необхідністю докласти максимум зусиль до справи виховання підростаючого покоління в дусі любові, поваги та миру. Зазначимо, що студенти досить серйозно поставились до виконання цього завдання. Їх думки, викладені на папері, не дали підстав сумніватись у щирості висловленого та стійкості громадянської позиції. Підбиття підсумків дозволило відзначити студентів, які отримали найкращі результати. Таким чином, І місце у  Всеукраїнській студентській олімпіаді з психології (І етап) отримала студентка 11-Р групи Анна Шевчук; ІІ – студентка 11-У групи Ольга Мовшук; ІІІ місце –  студентка 11-А групи Аліна Сиротюк. Студенти, які виявили дещо нижчі, з мінімальною дистанцією результати, були нагороджені грамотами «За виявлену глибину мислення і творчий підхід». Серед них – Марія Хороша (11-У), Віталій Свінтозельський (11-Р) та Марія Мокоїда (11-СП).

Також відбулася студентська олімпіада з педагогіки, учасниками якої стали 15 студентів І і ІІ курсів: Ольга Дудечко, Марія Куриба, Любов Цалай (21-А група); Владислав Андрощук (21-Б); Наталія Прозапас, Галина Срібна (11-ДПК); Марія Гаврилюк (21-СП); Аліна Васильчук, Катерина Дмитрук, Казмірук Наталія (21-Ф); Андрій Міріука, Володимир Посунся, Андрій Романчук, Сергій Семенюк, Владислав Устимук (22-Ф). Зміст пропонованих студентам завдань включав написання творчої роботи на тему «Використання новітніх технологій у роботі вчителя сучасної школи» та виконання тестових завдань. Загальна кількість балів, як і в олімпіаді з психології, становила 100. Необхідно підкреслити, що майбутні педагоги вже на етапі професійної підготовки цікавляться новітніми технологіями та прагнуть до інновацій, спрямованих на вдосконалення освітнього процесу в навчальних закладах різних типів. Думки, що підтверджують зазначене, були висвітлені в творчих роботах студентів досить ґрунтовно, раціонально і переконливо. Високі, близькі за кількісним показником результати шести учасників поставили викладачів у непросте становище: як справедливо розподілити призові місця? Звичайно, оптимальний вихід було знайдено. Отож, І місце зайняли Марія Гаврилюк (21-СП) і Наталія Прозапас (11-ДПК); ІІ місце – Ольга Дудечко (21-А) та Марія Куриба (21-А), ІІІ місце –Галина Срібна (11-ДПК), Андрій Міріука (22-Ф) і Владислав Андрощук (21-Б).

Не менш успішним було проведення І етапу Всеукраїнської студентської олімпіади із соціальної педагогіки, активну участь у якій взяли студенти ІІІ та ІV курсів педагогічного факультету. Олімпіада проходила у два етапи і передбачала виконання тестових завдань і написання творчої роботи, що оцінювалось у загальному також у 100 балів. Зміст творчої роботи полягав у розв’язанні професійних ситуацій, які часто доводиться вирішувати соціальному педагогу. Усі роботи студентів були оригінальні та цікаві, проте за результатами олімпіади І місце посіли Тетяна Леник (41-СП) та Олеся Шматюк (31-СП); ІІ місце зайняли Оксана Герасимчук (41-СП) й Ангеліна Коцюк (31-СП); ІІІ місце –Петро Геряк (31-СП), Тетяна Василець (31-СП) і Юлія Гондз (41-СП).

Відмітимо, що нагородження учасників здійснювалось за фінансової підтримки профспілкового комітету студентів. Приємно, що його голова Андрій Заблоцький завжди долучається до організації та проведення відповідних заходів.

Насамкінець зазначимо, що проведені олімпіади – лише одна ланка з цілої системи роботи кафедри педагогіки та психології, спрямованої на формування особистості майбутнього педагога, який відповідатиме вимогам сучасності, володітиме високим рівнем теоретичної підготовки та моральної свідомості, матиме хороші організаторські вміння і буде готовим застосовувати творчий підхід у власній діяльності.

 
Анонси
Галерея
23
2323
На даний момент 1253 гостей на сайті