Пошук

МУЗИКА ДЛЯ НАЙМОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

Творча група науково-педагогічних працівників кафедри мистецьких дисциплін та методики їх навчання у складі Василя Райчука, Лариси Соляр, Левка Харамбури та Валерія Яскевича підготували навчальний посібник «Шкільні пісні у супроводі баяна(акордеона) на основі типової освітньої програми Нової української школи». Видання рекомендоване до друку Вченою радою факультету соціально-педагогічної освіти та мистецтв нашого закладу вищої освіти і побачило світ у Видавничому центрі  академії.  Рецензували працю колективу авторів професор Рівненського державного гуманітарного університету Віктор Корчага та  доктор педагогічних наук, завідувач кафедри мистецьких дисциплін та методики їх навчання нашої академії, професор Олександр Дем’янчук. Навчальний посібник підготовлено відповідно з концепцією Нової української школи. В ньому розроблено музичний супровід пісенного репертуару, який відповідає вимогам навчальної програми 1-2 класів закладів загальної середньої освіти. Видання розраховане на здобувачів вищої освіти мистецько-педагогічного профілю, на викладачів і вчителів музичного мистецтва.

Автори наголошують, що урок музики є основною формою музичної освіти та музично-естетичного виховання учнів загальноосвітньої школи. Урок музичного мистецтва повинен відповідати всім основним вимогам, що ставляться до цієї форми занять у системі загальної освіти, але специфіка спілкування учнів з музикою  передбачає і вимагає «переінтонування» змісту загальнодидактичних вимог, тобто їх спрямування на осягнення музики як мистецтва, що зумовлює необхідність врахування вчителем особливостей уроку музики як уроку мистецтва.

При підготовці навчального посібника автори врахували і узагальнили надбання сучасних наукових та методичних праць з музичного мистецтва, звернулися до теоретичного доробку вітчизняних вчених і до колективного та індивідуального досвіду викладання музичних дисциплін у загальноосвітній школі.. Використання сучасних дидактичних засобів навчання здійснюється згідно вимог концепції НУШ. У навчальному посібнику традиційні розділи педагогіки (теорія виховання, педагогічна майстерність, дидактика) об’єднані з її спеціальними розділами, пов’язаними з підготовкою музикантів-педагогів (музичне сприйняття, музична інтерпретація, музична імпровізація).

У навчальному посібнику для вивчення учнями молодших класів запропоновано 35 творів, з яких 19 адресовані першокласникам і 16 – учням другого класу. Подано необхідні відомості про життєтворчість композиторів – авторів основних музичних творів, включених до посібника. Значним здобутком навчального видання виступає «Словник емоційно-образних визначень музики», де подані виразні характеристики музики, динаміки, тембру, гармонії, мелодії, ритму, темпу, штриха та регістру, в загальному, більше трьох сотень понять.

Безсумнівно, навчальне видання стане фактором відчутної методичної  і практичної допомоги всім, хто працює чи готується працювати у царині музичного виховання наймолодших школярів.

 
Галерея
"Бессерівські студії"
На даний момент 602 гостей на сайті