ПРО ПСИХОЛОГІЧНЕ БЛАГОПОЛУЧЧЯ ВИКЛАДАЧА
У рамках науково-педагогічного стажування «Традиційна освіта та технологічні виклики сучасності у процесі викладання педагогічних і психологічних дисциплін у країнах ЄС», яке дистанційно проводить Куявська вища школа (м.Влоцлавек, Польща), відбулася чергова онлайн-лекція від польських партнерів Центру українсько-європейського наукового співробітництва «Стратегії забезпечення стресостійкості та психологічного благополуччя успішних викладачів»..
На відкритті наукового заходу виступив доктор юридичних наук, професор, директор Центру українсько-європейського наукового співробітництва Михайло Віхляєв. Він привітав учасників науково-педагогічних стажувань та акцентував на значущості підтримки польськими колегами українських вчених у цей найскладніший час в історії незалежної України.
Лекторами на онлайн-зустрічі були mgr Joanna Skiba – експерт у галузі освіти та електронного навчання для дорослих (Республіка Польща); dr Marcin Miziołek – сертифікований коуч та наставник (Республіка Польща). Вони ознайомили всіх присутніх із надважливою наразі темою «Стратегії забезпечення стресостійкості та психологічного благополуччя успішних викладачів», бо здоров’я будь-якого педагога – вчителя чи викладача – є важливим складником, який забезпечує успішне здійснення ним педагогічної діяльності та сприяє самореалізації у професії.
Психічне, духовне та інші види здоров’я викладача безпосередньо впливають не лише на його внутрішній стан і професійний розвиток, а й на освіту вихованців, тому важливим є формування менталітету, здоров’я, здорового способу життя, а також розвиток інтелекту, фізична активність та інші складники психічного здоров’я, на яких зупинився dr Marcin Miziołek.
Спікерами також були детально розглянуті поняття емоційного інтелекту та організації ефективної аудиторної роботи. Лектори поділилися з учасниками заходу власним досвідом роботи з міжнародною аудиторією в аспекті стрес-менеджменту та формування самосвідомості в академічному середовищі.
Тема нинішньої лекції – надзвичайно актуальна в умовах військового стану в нашій країні. Лектори розповіли про особливості подолання стресу, синдром професійного вигорання викладача, дали поради, як із цим боротися, а також запропонували пройти тест на визначення типу особистості.
У стажуванні взяли участь і викладачі кафедри мистецьких дисциплін та методик їх навчання, кандидати педагогічних наук Інна Ратинська, котра спрямувала свої наукові пошуки на "Організацію позааудиторної діяльності з виховання моральної відповідальності студентів", Лариса Соляр, предметом досліджень якої стали "Спеціальні методи організації навчальної діяльності у контексті етнокультурного виховання здобувачів-музикантів" та Ліна Ільчук, яка зосередила наукові зусилля на "Використанні педагогічних новацій на заняттях музичного мистецтва в умовах дистанційного навчання".
Статті доповідачів будуть опубліковані у Збірнику матеріалів науково-педагогічного стажування.