МИСТЕЦЬКІ КОНКУРСИ ЮНИХ
Традиційно випускники загальноосвітніх шкіл, які планують здобути фах педагога мистецького спрямування саме в нашому навчальному закладі, беруть активну участь у мистецьких конкурсах інструментального і вокального виконавства імені Михайла Вериківського та образотворчого мистецтва імені Івана Хворостецького. Організаторами конкурсів виступають науково-педагогічні працівники кафедри мистецьких дисциплін та методик їх навчання Кременецької гуманітарно-педагогічної академії імені Тараса Шевченка та циклової комісії музичних дисциплін нашого Фахового коледжу.
Такі конкурси проводяться з метою сприяння реалізації творчого потенціалу учнів закладів загальної середньої освіти, а, головним чином, для виявлення та підтримки мистецьки обдарованих випускників загальноосвітні шкіл, які мають бажання здобувати педагогічний фах вчителя музичного і вчителя образотворчого мистецтва у середній школі. Водночас, організатори конкурсів спрямовувалися на популяризацію національних музичного та образотворчого мистецтв, прагнули створити творчу атмосферу для фахового спілкування наставників юних митців через обмін досвідом між ними з кінцевою метою підвищення професійного рівня викладачів шкіл і керівників творчих колективів мистецького спрямування.
Конкурси проводилися на навчально-матеріальній базі кафедри мистецьких дисциплін і методик їх навчання факультету дошкільної та початкової освіти, історії та мистецтв нашої академії. Конкурсантами стали учні загальноосвітніх шкіл, які здобули мистецьку освіту в музичних школах, образотворчих студіях, а також ті, хто отримав початкову мистецьку підготовку в закладах загальної середньої освіти.
Конкурс музичного мистецтва імені Михайла Вериківського проходив у двох напрямках: інструментальне виконавство (фортепіано, народні, духові та струнно-смичкові інструменти) та вокальне виконавство. Конкурс проводився в один тур. Учасники інструментального конкурсу виконували по два різнохарактерних твори українських і зарубіжних композиторів. Журі враховувало грамотність опанування текстом твору з дотриманням усіх авторських і редакторських ремарок, а також рівень володіння технічними прийомами гри на одному із музичних інструментів, а саме – виразне виконання мелодії, грамотність побудови фраз і мотивів, почуття метро-ритмічної пульсації, правильність відтворення динамічних відтінків.
![]() |
![]() |
Програма вокального конкурсу включала виконання двох вокальних творів: на вибір – народна пісня, романс, пісня шкільного репертуару в супроводі концертмейстера, a capella або під власний супровід чи фонограму. В оцінці виступу до уваги бралися голосові дані виконавця, як от, чистота інтонації, грамотна побудова фраз і мотивів, відчуття метро-ритмічної пульсації, правильне відтворення динамічних відтінків і музикальність. А також сценічний образ виконавця. Оцінювання рівня виконання конкурсних програм оцінювало фахове журі у складі фахівців-педагогів музикознавчого профілю академії та коледжу.
Переможцями конкурсу інструментального виконавства (І місце при 11–12 балах) ставали учасники, які показали високий художній рівень виконання і всебічно розкрили характерні стильові ознаки музичного твору. Друге місце (9–10 балів) було за конкурсантами, які при виконання конкурсної програми допустили окремі та незначні неточності, зокрема, при виконанні штрихів і динамічних нюансів. Ті, хто допустив ряд помилок у відтворенні нотного тексту (порушили темп і ритм), поверхнево передали стильові особливості твору, отримали по 7–8 балів і, відповідно, третє місце.
За рішенням фахового журі конкурсу перші місця та, відповідно, по 11–12 балів здобули Зоряна Благовірна (фортепіано, Почаївська музична школа, викладач Ж.С. Зінкевич), Дмитро Ляшенюк (баян, Ямпільська школа мистецтв, викладач В.М. Райчук), Арсен Омелянчук (гітара, Шумська школа мистецтв, викладач Н.В. Ткачук), Богдана Житницька (флейта, Кременецька школа мистецтв ім. М. Вериківського, викладач О.Р. Городня), Арсен Мінайлюк (саксофон, Почаївська школа мистецтв, викладач О.А. Благовірний). Другі позиції серед інструментальників залишилися за Єремієм Топоровичем (фортепіано, Почаївська музична школа, викладач В.В. Кучер), Анжелою Вознюк (флейта, Шумська школа мистецтв, викладач В.Ф. Веретельник), Назаром Пилипчуком (баян, без музичної освіти, репетитор С.П. Стасишина), Костянтином Діхтяром (гобой, Почаївська музична школа, викладач О.А. Благовірний). Треті місця здобули Алла Головатюк (бандура, Шумська школа мистецтв, викладач Н.В. Ткачук), Естер Кришталович (фортепіано, Скалатська дитяча школа мистецтв, викладач В.Б. Андріїв).
Для здобуття першого місця в конкурсній програмі з вокального виконавства солістам необхідно було продемонструвати високий художній рівень виконавської майстерності, сценічний артистизм і емоційність виконання, за що вони отримували по 11–12 балів. Друге місце та 9–10 залікових балів отримували конкурсанти, які при виконанні пісенного твору допустили окремі неточності при інтонуванні, у вимові літературного тексту, при фразуванні. Володарями третього місця (7–8 балів) ставали виконавці, котрі допустили помилки у відтворенні нотного тексту, чистоті інтонування, темпоритму та поверхнево передали стильові особливості твору.
Серед вокалістів перші місця здобули Ірина Нечипорук (Шумська школа мистецтв, викладач О.В. Лопацька), Марина Волкова (Ямпільська школа мистецтв, викладач І.В. Яловська) і Вікторія Синицька (Кременецька школа мистецтв ім. М. Вериківського, викладач Н.В. Поліщук). На других позиціях – Денис Кравченко (Кременецька школа мистецтв ім. М. Вериківського, І.М. Омельчук), Вікторія Гоц і Соломія Тимощук (Шумська школа мистецтв, викладач О.В. Лопацька), Юлія Атаманюк і Сабріна Левченко (Шумська школа мистецтв, викладач Н.В. Ткачук), Роман Ригайло (Збаразька музична школа). Треті місця залишилися за Юлією Вознюк (Шумська школа мистецтв, викладач О.В. Лопацька) та Зоряною Перегінчук (Коледж «Універсум» Київського університету ім. Бориса Грінченка, викладач Л.П. Макаренко).
Метою конкурсу на кращу роботу з образотворчого мистецтва серед майбутніх абітурієнтів нашого навчального закладу стало виявлення художньо обдарованих випускників шкіл мистецтв, закладів загальної середньої освіти, які планують навчатися в академії чи коледжі. Формами конкурсної художньої творчості були дві номінації – натюрморт з натури (рисунок або живопис) і творча робота (пейзаж, портрет, сюжетна композиція) у довільній техніці та художніх матеріалах. Учасниками конкурсу були учні 9-их і 11-их класів загальноосвітніх шкіл та учні шкіл мистецтв образотворчого профілю. Конкурс проводився очно-дистанційно та в один тур. На конкурс його учасники подавали одну оригінальну творчу роботу (копії не допускалися!) За учасниками зберігалося право на вибір живописних і графічних матеріалів. Конкурсанти, які посіли перше – третє місця, нагороджувалися дипломами та отримували переважне право при зарахуванні до академії та коледжу при інших рівних умовах.
Серед учнів 9-их класів пальма першості дісталася ученицям Радивилівської школи мистецтв Рівненської області Мар’яні Мельничук («Архітектурний пейзаж») і Мирославі Іваськевич («Натюрморт з вином»), а також Матвію Барзуку із Білокриницької ЗОШ («Натюрморт»), Вікторії Рудик із Кременецького ліцею імені Уласа Самчука («Кактуси»). Почесні «срібні» нагороди здобули Софія Андросюк («Натюрморт з білими квітами»), Вероніка Гевко, студентка Теребовлянського фахового коледжу («Архітектура Кременця»), учениця Кременецької ЗОШ №4 Ірина Цісарук («Пейзаж»), учениці Кременецького ліцею імені Уласа Самчука Ірина Ковтанюк («Півник»). Почесною «бронзою» засвітилися роботи представниці Шумської школи мистецтв Сабріни Левченко («Котик»), Єлизавети Мінчук (пейзаж «Гори»), Ніни Синицької з Кременецької ЗОШ №1 імені Галиии Гордасевич («Рожеве небо»), учениці Кременецького ліцею імені Уласа Самчука Світлани Миснік («Острів у небі»). Переможцем у номінації «Портрет» стала десятикласниця Тетяна Кравчук, серед одинадцятикласників – на першому місці Сергій Пелешок, на другому – Дарина Штурма, а на третьому – Андрій Бодяк. Всі вони – представники Кременецького ліцею імені Уласа Самчука.
У мистецькому конкурсі з образотворчого мистецтва імені Івана Хворостецького брала участь «перша хвиля» юних художників – учні 5 – 8-их класів Радивилівської школи мистецтв. Наймолодша учасниця конкурсних баталій п’ятикласниця Вероніка Мамчур зробила організаторам і своїм колегам по художньому «ремеслу» передноворічний подарунок – малюнок «Кіт під ялинкою». Зрозуміло, з тієї нагоди, що наступний 2023 рік за Східним календарем – це Рік Кота. Активно працювали семикласники. Сергій Коваль роботою «Кіт–патріот» тематично підтримав Вероніку Мамчур. Сюжетно оригінальний малюнок представила учениця цього ж класу Христина Капуста: персонажем її художньої роботи став відомий усій Україні «Пес Патрон». Їх однокласник Тимофій Косянчук не відійшов від тематичної класики і виконав пейзажну замальовку «Вид із вікна». Запропонували свої роботи і восьмикласниці Уляна Іванюк («Ірис») і Анастасія Налівкін («Гранати»). Своїми роботами учні 5–8 класів підтвердили, що покоління цьогорічних школярів–випускників загальноосвітніх шкіл має гідну зміну, яка готова прийняти естафету учнівської художньої творчості.
З учасниками Конкурсу інструментального та вокального мистецтва імені Михайла Вериківського та Конкурсу з образотворчого мистецтва імені Івана Хворостецького активно і продуктивно працювали члени кафедри мистецьких дисциплін і методики їх навчання та циклової комісії музичних дисциплін коледжу: кандидат мистецтвознавства Оксана Легкун, кандидати педагогічних наук Інна Ратинська та Іванна Погонець, старші викладачі Василь Райчук і Дмитро Синенький, викладачі Олена Новик, Богдана Гуменюк.
Конкурс завершився. Наступний – чекає нас через рік. А учасників цьогорічного конкурсу чекаємо в навчальних аудиторіях нашої академії та коледжу в наступному навчальному році.