Пошук
Головне меню

СЛОВО ПРО ДУХОВНУ МУЗИКУ

Під патронатом Тернопільської обласної ради та Департаменту освіти і науки Тернопільської обласної військової адміністрації науковцями Кременецької гуманітарно-педагогічної академії імені Тараса Шевченка у співпраці з їх колегами з Музичного університету Фридерика Шопена (Республіка Польща), Товариства відродження польської культури імені Юліуша Словацького у Кременці, Кременецького літературно-мееморіального музею Юліуша Словацького підготовлено і проведено Круглий стіл міжнародного формату «Музика в літургії». Міжнародна науково-мистецька зустріч проходила в режимах офлайн і онлайн (на платформі Join Zoom Meeting Meeting ID). Місцем проведення офлайн-зустрічі став читальний зал бібліотеки Кременецької гуманітарно-педагогічної академії імені Тараса Шевченка. Модератором дійства виступила кандидат мистецтвознавства, доцент, старший викладач кафедри мистецьких дисциплін та методик їх навчання нашої Академії, доцент Світлана Гуральна. Технічну підтримку Круглого столу забезпечив працівник кафедри інформаційних технологій та методики навчання інформатики Андрій Бурма.

Науковців-мистецтвознавців України та Польщі привітали доктор педагогічних наук, проректор з наукової роботи Академії, професор Микола Курач, кандидат педагогічних наук, проректор з міжнародного співробітництва, доцент Микола Сиротюк, кандидат мистецтвознавства, доцент Світлана Гуральна. Засідання Круглого столу проходило у форматі творчих діалогів: науковці обох країн виступали з презентаціями творчих проектів, оприлюднювали наукові доповіді, обмінювалися досвідом, брали участь у продуктивних дискусіях.


Доктор філософії, українська органістка, солістка Львівської національної філармонії та Львівського Будинку органної і камерної музики, а також Рівненської обласної філармонії, науковий працівник Львівського музею історії релігії Інституту філософії НАН України Олена Мацелюх розпочала науковий дискурс доповіддю «Сакральне і світське в релігії, філософії та в органному мистецтві».  Випускник факультету церковної музики Музичного університету Фридерика Шопена, органіст – віртуоз, магістр Петро Арсенюк охарактеризував «Освіту церковних музикантів в Польщі». Змістовно близьку та значиму для всіх учасників Круглого столу тему «Органна музика у Кременці: історія та сучасність» висвітлила  заслужений діяч культури Республіки Польща, член Національної спілки журналістів України, директор Обласного літературно-меморіального музею Юліуша Словацького у Кременці Тамара Сєніна.

«Григоріанський хорал як архетип літургійної музики Західної Церкви» –  доповідь такої тематики запропонував своїм польським і українським колегам доктор габілітований, декан факультету церковної музики Університету музики Фридерика Шопeна у Варшаві, oрганіст, композитор, диригент, професор Міхал Славецький. Його колега,  доктор музичного мистецтва, доцент-асистент, менеджер і головний редактор видавництва «Chopin University Pressna» при Університеті музики імені Фридерика Шопена у Варшаві, музикознавець і теолог Емілія Дудкевич заворожила учасників Круглого столу оригінальною за змістом і формою викладу темою «“Він потребує музики, щоб співати Богові”… – внесок Фелікса Рончковського в розвиток церковної музики в Польщі ХХ століття». Про «Пісню як базовий жанр літургічної музики Римо-Католицької Церкви в Україні» говорила  доктор мистецтвознавства, професор кафедри академічного і естрадного вокалу та звукорежисури Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв у Києві, професор Ольга Зосім.

Доктор габілітований з гуманітарних наук, професор, голова Наукової ради Історичного музею імені Яна Ольшевського в Скерневіце, польський органіст, нагороджений золотою і платиновою  платівками, віце-президент Варшавського музичного товариства Віктор Лияк аналізував «Збірку творів для клавішних інструментів, виконану сестрою-бенедиктинкою Ядвігою Дигульською з Сандомира († 3 квітня 1796 р.)», а  доктор мистецтвознавства, професор кафедри теоретичної та прикладної культурології Одеської національної музичної академії імені А. В. Нежданової, професор Ольга Муравська – «Герменевтичні аспекти жанру реквієму в католицькій та німецькій протестантській традиції». Про «“Реквієм” Я. А. Маклакевича як приклад літургійної музики міжвоєнного періоду у Варшаві» говорив  доктор мистецтвознавства, викладач факультету церковної музики Університету музики імені Фридерика Шопена у Варшаві, керівник і диригент вокального ансамблю Польської королівської опери, композитор Якуб Шафранський, а випускник кафедри церковної музики Музичного університету Фридерика Шопена у Варшаві, органіст римо-католицької парафії Пресвятої Діви Марії Матері Милосердя у Василькові біля Бялистоку Петро Камінський характеризував «Законодавство духовної музики та виконавську практику в Літургії Римо-Католицької Церкви».

Над висвітленням проблематики Круглого столу активно працювали  науковці-музикознавці кафедри мистецьких дисциплін та методик їх навчання Кременецької гуманітарно-педагогічної академії імені Тараса Шевченка. Кандидат мистецтвознавства, старший викладач цієї кафедри, доцент Світлана Гуральна, окрім виконання функцій модератора, виступила з доповіддю про  фахово-творчу «Діяльність майстра-органобудівника Яна Сливінського», а її колега, кандидат педагогічних наук, доцент Лариса Соляр розкрила «Виховний потенціал духовної музики українських композиторів як засіб формування морально-світоглядних якостей підлітків». Такий тематичний напрям у доповіді «Духовна музика як чинник виховання в контексті українського шкільництва» зберегла і продовжила кандидат педагогічних наук, доцент Ліна Ільчук.

Після засідання міжнародного Круглого столу «Музика в Літургії» його учасники, науковці-музикознавці України та Польщі були присутніми на концерті органної музики в римо-католицькому костелі св. Станіслава у Кременці.

 
Анонси
Галерея
38
3838
На даний момент 654 гостей на сайті