Пошук
Головне меню

ВЧИТЕЛЮ – НА ЗАМІТКУ

Завідувач кафедри загальної та соціальної педагогіки, доцент С.М.Корнієнко у співавторстві з С.М. Корнієнком підготувала навчально-методичне видання ”План виховної роботи вчителя початкових класів: робочий зошит вчителя на ІІ семестр“, яке опублікувало тернопільське видавництво ”Навчальна книга – Богдан“. Книжку рецензували завідувач кафедри педагогіки Ізмаїльського державного педагогічного університету, доктор педагогічних наук, професор Н.В.Кічук і завідувач лабораторії дошкільної і початкової освіти Тернопільського ОКІППО Я.Ф.Морська. Своє завдання автори видання визначають афористично: ”Відкрити учня – це означає показати йому самого себе“. А для цього, переконані вони, потрібно раціонально і продуктивно організувати його практично-предметну та особистісно-рольову діяльність у колективі.

Головна передумова вирішення такого завдання – створення виховного простору, що здійснюється у процесі складної, цілеспрямованої і систематичної роботи з класом, план якої пропонує видання. Насамперед рекомендується орієнтовна схема написання характеристики класного колективу, основні параметри якої відчутно впливатимуть на визначення змісту і форм виховної роботи з учнями класу. Схема характеристики передбачає висвітлення загальних відомостей про клас, згуртованості й організованості класу, розкриття особливостей громадської думки в класі і товариських взаємин між учнями класу, вияснення ефективності діяльності учнівського активу, а також специфіки зв’язку класного колективу із загальношкільним. Обов’язковим елементом характеристики є заходи щодо подальшого згуртування колективу класу, котрі випливають як педагогічний висновок зі змісту характеристики.

Орієнтовний план виховної роботи з учнями початкових класів розроблений диференційовано для кожного класу і включає комплекс необхідних виховних заходів за конкретними напрямами: ціннісне ставлення до себе (до свого фізичного, психічного, соціальногоЯ“), до сімї, родини, людей, природи, до праці, культури і мистецтва, до суспільства і держави; взаємодія і співпраця школи, сімї та родини в імя дитини.

Автори пропонують орієнтовну схему написання характеристики учня, змістом якої є визначення досягнутих результатів навчально-виховної роботи з дитиною та формування методів і засобів виховного впливу на учня для одержання вищих навчально-виховних результатів, для його заохочення до самопізнання та самовдосконалення. Схема включає загальні відомості про учня, інформацію про його навчальну діяльність, розкриття його індивідуальних психологічних особливостей (увага, память, мислення) та особливостей характеру (працьовитість, самооцінка, комунікабельність, самостійність тощо), опис його громадської діяльності, особистісних інтересів (ідеали, цінності, смаки, захоплення), стосунків з колективом і ставлення до школи. У висновках характеристики передбачаються заходи, необхідні для поліпшення навчальної та виховної роботи з учнем.

Робочий зошит завершується списком літератури, яка, на думку авторів, стане добрим порадником і помічником у реалізації плану виховної роботи з учнями початкових класів.

 
Анонси
Галерея
58
5858
На даний момент 494 гостей на сайті