Пошук
Головне меню

ТЕОРЕТИКИ І ПРАКТИКИ – ПРОТИ СТРЕСУ

Розширюються горизонти творчої співпраці кафедри педагогіки і психології академії з науковцями інших вищих закладів освіти та педагогами дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів. Ще одним підтвердженням цього став науково-практичний семінар ”Стрес і посттравматичний стресовий розлад: психолого-педагогічні шляхи подолання“, який наші науково-педагогічні працівники підготували спільно з кафедрою психолого-педагогічних дисциплін Національного університету ”Острозька академія“ і творчою групою практичних психологів і соціальних педагогів Кременецького району.

Учасниками семінару були викладачі і студенти академії, соціальні педагоги і практичні психологи ЗОШ м.Кременця та окремих сільських шкіл, працівники районного відділу освіти. Конкретні організаційні питання підготовки і проведення семінару вирішували кандидат педагогічних наук, доцент Л.М.Кравець і кандидат психологічних наук, доцент Н.М.Савелюк. Робота семінару проходила у теоретичному і практичному форматах.

Вагомим за теоретико-змістовим навантаженням і методично-практичним значенням став виступ кандидата психологічних наук, доцента кафедри психолого-педагогічних дисциплін НУ ”Острозька академія“ В.Є.Харченко ”Теоретичні аспекти виникнення стресу та посттравматичного стресового розладу і розвиток навичок психологічного відновлення“. Ґрунтовні методичні повідомлення практичного спрямування зробили господарі-організатори семінару: ”Підготовка студентів до роботи з дітьми, які переживають стресові травматичні ситуації“ (доцент Л.М.Кравець) і ”Релігійний дискурс як засіб подолання посттравматичного стресового розладу“ (доцент Н.М.Савелюк). Декан педагогічного факультету, кандидат педагогічних наук, доцент Л.І.Врочинська розкрила ”Особливості роботи вихователів дошкільних навчальних закладів з дітьми, які переживають стресові ситуації“. Значний внесок у розкриття теми семінару зробили й інші наші науковці: кандидат психологічних наук С.С,Гусаківська (”Самозбереження в умовах стресу“), кандидат педагогічних наук, доцент І.О.Онищук (”Лікувально-коригувальний ефект музики“), асистент кафедри педагогіки та психології Н.Б.Бабій (”Психологічна безпека особистості в умовах суспільно-політичної нестабільності“).

Своє слово сказала і молода студентська наука: представник юних науковців академії, студентка ІІІ курсу спеціальності ”Соціальна педагогіка“ Анна Крижна, як голова волонтерського загону академії, виступила з темою ”Роль студентських волонтерських загонів у роботі з дітьми, які перебувають у складних життєвих ситуаціях“.

Активно працювали на семінарі члени творчої групи практичних психологів і соціальних педагогів району. Зокрема, практичний психолог Горинської ЗОШ О.М.Тимець звернулася до актуальної проблематики ”Психологічна підтримка дітей-переселенців“, а її колега з Кременецької ЗОШ № 1 Л.Ф.Шевчук охарактеризувала процес ”Використання арт-терапевтичних технологій у пошуку ресурсу для виходу із кризових ситуацій“. Під час робочого обговорення теми семінару ділилися власним досвідом і баченням проблеми педагоги Кременецької ЗОШ-інтернату О.В.Магола, ЗОШ № 3 – Г.Б.Кравчук, ЗОШ № 4 – Н.В.Герасимович, ЗОШ № 5 – О.В.Ахмедзянова, методист-психолог райметодкабінету Т.Я.Систалюк і завідувач районної психолого-медико-педагогічної консультації (РПМПК) відділу освіти Кременецької РДА Д.П.Мельник.

Практична частина роботи семінару була сконцентрована на майстер-класі ”Розвиток навичок психологічного відновлення“, який провела науковий співробітник практичної лабораторії ”Психологічна підтримка та реабілітація постраждалих у надзвичайних ситуаціях“ Інституту практичної психології та психотерапії НУ ”Острозька академія“, член Європейської асоціації психотерапевтів і Всеукраїнської спілки психотерапевтів, практичний психолог і практикуючий психотерапевт, доцент В.Є.Харченко. Моделюючи конкретні стресові  і постстресові ситуації, вона показала практичні, технічні та методичні особливості роботи психотерапевта, практичного психолога і педагога у цих складних ситуаціях.

Організатори й учасники семінару прийшли до висновку про необхідність продовження творчої співпраці й в інших тематичних напрямках роботи фахівців психолого-педагогічного профілю.

 
Анонси
Галерея
44
4444
На даний момент 395 гостей на сайті